Végre itt a sárgabarack szezonja! Nemcsak íze, jótékony hatásai miatt is imádjuk

2019.07.08. 13:00

Végre megindult a kedvenc gyümölcsünk, a barackok szezonja is, elsőként pedig itt a nagy favoritunk, a sárgabarack. Édes, zamatos, de jótékony hatásai talán még az ízén is túltesznek. 

  • C-vitamin-tartalma igen magas. Ez azért is jó hír, mert a C-vitamin egy természetes antioxidáns, ami hozzájárul az immunrendszer egészségéhez, és még a bőr öregedését is késlelteti.
  • A sárgabarack az A-vitamin probiotikumát, a béta-karotint tartalmazza. Két-három szem már fedezi a napi A-vitamin-szükségletünket. Ennek pedig rengeteg jótékony hatása van: segíti a látás és az immunrendszer egészségének megőrzését, és serkenti a máj méregtelenítő működését. De a bőr, a fogak és a csontrendszer is meghálálják.
  • Rendkívül magas víztartalma miatt (kb. 85 százalék) hidratál és méregtelenít. A sok víz miatt ráadásul a kalória is igencsak kevés benne, így az egyik legjobb fogyókúrás gyümölcsként tarthatjuk számon.
Két-három szem sárgabarack már fedezi a napi A-vitamin-szükségletünketForrás: Shutterstock
  • Rosttartalma újabb ok arra, hogy beillesszük az étrendünkbe a sárgabarackot. A rostdús táplálkozás az egészséges emésztés, a megfelelő anyagcsere alapja. Ha sok rostos ételt fogyasztasz, elejét veheted többek között az elhízásnak, a székrekedésnek, és csökkentheted a szívbetegségek kockázatát is.
A magas rosttartalmú élelmiszerek azért okoznak teltségérzetet, mert vizet vonnak magukhoz, megdagadnak a bélrendszerben, ezáltal lassabban haladnak keresztül az emésztőrendszeren, lassabban szívódnak fel, így hosszabb időn keresztül dolgozik a szervezet. A kutatások azt mutatják, hogy a rostdús étrendet követő emberek nagyobb valószínűséggel őrzik meg az egészséges testsúlyt, mint azok, akik nem ilyen étrenden élnek.
  • Víz- és rosttartalma mellett alacsony kalóriatartalma miatt is jó diétázóknak. Egy szem gyümölcsben nagyjából 17 kalória van, így pár szem beiktatható akár tízóraira, vagy a reggeli zabkásához.  
  • Az ásványi anyagok közül főleg kálium található benne, ami elősegíti az egészséges emésztést, erősíti a csontokat, és a vérnyomásra, illetve a vércukorszintre is jó hatással van.
gyümölcsNyársárgabarack