Mexikói népi motívumok másolásával vádolják a Carolina Herrera divatházat

vád lopás divatház Carolina Herrera
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A mexikói kormány azzal vádolja a Carolina Herrera divatházat, hogy Resort 2020 nevű kollekciójában mexikói kulturális motívumokat használt fel.

Alejandra Frausto mexikói kulturális miniszter levelet küldött a venezuelai dizájnernek és Wes Gordonnak, a divatház kreatív igazgatójának, amelyben arra szólítja fel őket, ismerjék be, hogy „őslakosok művészetének motívumait” használták a Resort 2020 kollekcióban. A Hidalgo állambeli Tenango de Doriából és az Oaxaca állambeli Istmo de Tehuantepecből származó hímzéseket hozta fel példaként a motívumok másolására Frausto, aki – az El País című lap szerint – a levélben rákérdezett arra, hogy vajon ezek a közösségek látnak-e valamilyen hasznot a ruhák eladásából.
Ezekben a hímzésekben megjelenik a közösség történelme, minden elemnek személyes, családi és közösségi jelentése van” – idézi Fraustót a BBC News.

A Carolina Herrera divatház Resort 2020 kollekciója Forrás: Carolina Herrera

A mexikói kormány néhány hete jelentette be új terveit, amelyek szerint az őslakos közösségek megkapják a jogot arra, hogy alkotásaikról és kultúrájuk elemeiről maguk rendelkezzenek, hogy megakadályozzák hagyományos művészetük plagizálását.

A Carolina Herrera szóvivőjének szerdai közleménye szerint a divatház méltányolja „a mexikói művészek csodálatos, változatos kézműves és textilmunkáját” és elismeri, hogy a kollekciót „a kultúra gazdag színei és művészi technikái” inspirálták.

A Carolina Herrera divatház Resort 2020 kollekciója Forrás: Carolina Herrera

A kollekciót ezen kívül is érték kritikák, nem csak mexikóiaktól. A Twitteren többen kifogásolták, hogy miközben „közvetlenül a keményen dolgozó mexikói művészektől vették el a mintáikat”, a kollekciót bemutató modellek egyike sem latin-amerikai.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.