Ónodi Eszter: „A Balaton minden évszakban gyönyörű."

PR cikk
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ónodi Eszter, Jászai Mari-díjas színésznőt kérdeztük arról, milyen hazai helyszenek voltak a legmeghatározóbbak az életében.

Mi volt a gyermekkorod legmeghatározóbb helyszíne?

Budapesten születtem, a főváros a bázisom, a legmeghatározóbb pont az életemben. De gyerekként szinte az összes nyaramat a családi nyaralónkban töltöttem, a Balaton déli partján, így ez a régió ugyanúgy közel áll hozzám. Az iskola után gyakorlatilag odaköltöztem és egészen augusztus végéig, a nyári szünet utolsó napjáig haza sem jöttem. A legszebb gyermekkori emlékeim innen vannak: együtt bandáztunk a barátnőimmel, az utcában nyaraló gyerekekkel, hol a rokonok jöttek látogatóba, hol pedig önfeledt gyerekbulik színhelye volt. De a legjobb mindig az volt benne, hogy a pörgős mindennapok mellett is mindig jutott idő a csendre, a nyugalomra, voltak olyan időszakok is, amikor valósággal ólomlábakon járt az idő. Felnőtt fejjel mindig ide vágyom vissza. A Balaton minden évszakban gyönyörű, de szerintem mégis tavasszal és ősszel a legszebb. A színházi elfoglaltságaim, illetve a kisfiam iskolai kötelezettségei miatt sajnos pont ilyenkor tudjuk a legkevesebb időt ott tölteni. Sokan az északi partra teszik a voksukat, ha megkérdezzük tőlük, hogy melyik partszakaszt kedvelik jobban, amit nem is csodálok, hiszen nyüzsgőbb az élet, a turizmus is inkább erre a részre koncentrálódik, és ide szervezik a legtöbb kulturális programot is. Ennek ellenére én megrögzött déli part-rajongó vagyok, és azt gondolom, hogy a Balatonnak ez a gyöngyszeme olykor méltatlanul szorul háttérbe az északi parttal szemben. A déli partról ugyanis elénk tárul a teljes északi oldal lebilincselő látványa, gyönyörű itt a környezet, remek a vízminőség és mivel lassan mélyülő partszakaszokkal rendelkezik, vonzó tud lenni azok számára is, akik kisgyerekkel érkeznek ide, nem beszélve arról, hogy akár egy óra alatt is oda lehet érni a fővárosból.

Forrás: Ónodi Eszter

Melyik volt az a legemlékezetesebb helyszín, amit a családdal közösen fedeztetek fel?

Amikor a kisfiam, Zsigmond még óvodás volt, a páromat, aki rendező, gyakran szólította a munkája vidékre. Akkor már-már családi hagyománnyá vált, hogy ahová csak mennie kellett, mi is elkísértük egy pár napra, és amíg ő dolgozott, mi Zsigmonddal közösen felfedeztük a környék szépségeit, nevezetességeit. Ennek okán azokban az időkben számos helyen jártunk közösen, az egyik kedvencünk pedig egyértelműen a Miskolchoz közeli Lillafüred és környéke lett. A lillafüredi Palotaszálló neoreneszánsz épülete csodaszép, a lillafüredi vízesés mellett található Anna-barlangban pedig nemcsak szép mészkőalakzatok tekinthetők meg, hanem megkövesedett növények és azok lenyomatai is. Nagyon szeretünk nagyokat sétálni, kirándulni, a bükki hegység túraútvonalai pedig igazán remek lehetőséget kínálnak ehhez is.

De ugyanilyen közös családi kiruccanás alkalmával jutottunk el a közeli Esztergomba is, ami számomra azért is volt különleges élmény, mert valamiért a Dunakanyar szépségeivel csak felnőttként találkoztam először. Akkoriban nyílt egy új szálloda a Bazilika mellett és eldöntöttük, hogy kipróbáljuk: igazán impozáns élmény volt úgy tusolni, hogy közben az ablakból az Esztergomi Bazilika fenséges kupolái tárultak elénk…

Forrás: Ónodi Eszter

Az ország egyik legfoglalkoztatottabb színésznője hol tud igazán kikapcsolódni, hová tud elmenekülni a pörgős hétköznapok elől?

Fontos számomra, hogy az a hely, ahová csupán rövid időre tudok elutazni, viszonylag közel legyen Budapesthez, hogy alkalomadtán a színházi próbákra, előadásokra időben odaérhessek. Egyik alkalommal így esett a választásunk Noszvajra. Itt található egy olyan szálloda, aminek minden zugából árad a harmónia, a környék pedig tele van élettel és számos feltöltődési lehetőséget kínál: gyönyörű a hegyvidék, lenyűgözőek a természeti képződmények, a közelben található barlanglakások egyfajta hippi hangulata pedig egyenesen megbabonáz.

Szerencsére számos rejtett kincs van az országban, sokat már felfedeztünk közülük, de biztosan van még millió olyan hely, amelyet mindenképpen látni kell!

Indulj el és hagyd, hogy minden út egy újabb csodához vezessen! További inspirációért látogass el a hellomagyarorszag.hu weboldalra és oszd meg te is saját kedvenc helyeidet másokkal.

Tématámogatás. Készült a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából.