Felejtsd el a reggeli zuhanyzást: a szakértők elárulják, miért

Forrás: Shutterstock -
esti zuhany baktérium reggeli zuhanyzás zuhanyozás
Melyik jobb, ha este vagy ha reggel zuhanyzunk? A szakértő szerint aki eddig reggel frissítette fel magát, az jobb, ha változtat ezen a szokásán. 

Azok, akik reggel zuhanyoznak, általában azzal érvelnek, hogy ez egy tökéletes módja annak, hogy felfrissítsék magunkat, mielőtt elindul a nap. Akik az esti zuhanyzás mellett teszik le a voksukat, azt mondják, hogy ezzel azt is elkerülhetik, hogy a napi szennyeződést, baktériumokat bevigyék a hálószobájukba, az ágyukba.

A szakértők megszólaltak a témában és arra jutottak, hogy a lefekvés előtti zuhanyzás több szempontból is jobb választás, mint a reggeli.

Felejtsd el a reggeli zuhanyzást: a szakértők elárulják, miért Forrás: Shutterstock

Azt mondják, bár a zuhanyozás ideje a személyes preferenciákon múlik, számos egészségügyi és szépségápolási előnnyel jár, ha az esti órákban végezzük el. A tudósok azt találták, hogy a lefekvés előtti zuhanyozásnak köszönhetően akár 10 perccel gyorsabban is képesek vagyunk elaludni. A szakértők azt javasolják, hogy lefekvés előtt körülbelül 90 perccel zuhanyozzunk le meleg vízzel. A meleg víz enyhén csökkenti a test hőmérsékletét, és jeleket küld a szervezetnek, hogy ideje elaludni - írja az Unilad.

Először is, a bőrgyógyászok azt javasolják, hogy naponta körülbelül 5-10 percet töltsünk a zuhany alatt. Azt mondják, bár a zuhanyozás ideje a személyes preferenciákon múlik, számos egészségügyi és szépségápolási előnnyel jár az éjszakai, nem pedig a reggeli zuhanyozás. Nem mellesleg, a bőrnek és a hajnak is jobb. A nap folyamán pedig a tested és a hajad összegyűjti a baktériumokat és irritáló anyagokat, amelyek rengeteg bőrproblémát, például pattanásokat okozhatnak.

Választások - 2024. június 9. Helyi önkormányzati választások,
Nemzetiségi önkormányzati választások
és Európai parlamenti választás
Tovább a választási hírekhez

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.