Rúzstrendek az elmúlt száz évből

rúzs szépségápolás évtized szín
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ahogy az általános divatirányzatok, vagy éppen a szemöldöktrendek, úgy változott az elmúlt tíz évtizedeiben az is, hogy milyen rúzs volt éppen a trendi. Következzenek az elmúlt száz év legdivatosabb árnyalatai. Neked melyik a kedvenced?
  • Az 1920-as éves flapper stílusához, a rövid, arcot keretező frizurához, a boához, a szipkához a mély bogyós árnyalat passzolt. A színt a korszak nagy színésznői népszerűsítették, mint Clara Bow. Ilyen szín például ez a Charlotte Tilbury rúzs.
Forrás: Charlotte Tilbury
  • Az 1930-as években drámaian megnőtt az érdeklődés a rúzsok iránt, ráadásul kicsit merészebb irányba mentek el a kedvelt árnyalatok. A klasszikusnak számító piros és narancsosabb árnyalat mellett a magenta volt a legkelendőbb. A 30-as éveket jól tükrözi ez a Guerlain rúzs.
Forrás: Guerlain
  • Az 1940-es években rengeteget fejlődött a kozmetikai ipar, kifejezetten sokat foglalkoztak a rúzsok előállításával is. Ebben az időszakban a telített, piros árnyalatok voltak a legkeresettebbek, akár ez a Besame Cosmetic rúzs.
Forrás: Besame Cosmetics
  • Nemcsak a gyémántok a nők legjobb barátai, hanem az élénk piros rúzsok is. Ezek voltak az 1950-es évek legtrendibb árnyalatai, nézd csak meg ezt az Estée Lauder rúzst. Tökéletes.
Forrás: Estee Lauder
  • Az 1960-as években teljesen új szépségideál jelent meg. A Twiggy inspirálta külső az ajkakról a szemre helyezte a hangsúlyt, az élénk piros rúzsok helyét így a diszkrét rózsaszín csillogás vette át. Példaként itt van az AERIN's Rose Balm.
Forrás: Aerin
  • A 70-es években a narancsos piros árnyalat volt az egyik legkedveltebb. A kor szépségideálja, Farrah Fawcett is ezt az színt részesítette előnyben napbarnított arcához. Ha szeretnéd te is kipróbálni ezt az árnyalatot, akkor többek között ezt a Revlon rúzst ajánljuk, az Abstract Orange árnyalatot.
Forrás: Revlon
  • Talán nem is volt több olyan évtized, ami annyira meghurcolta volna a kevesebb több fogalmát, mint a 80-as évek. Együtt élt a punk, a rock és a glam. Nem meglepő, hogy szinte nem is volt olyan szín, ami ne jelent volna meg rúzs formájában, de mégis talán a hideg pink árnyalatok voltak a legkelendőbbek. Ehhez természetesen egy Covergirl terméket hoztunk.
Forrás: CoverGirl
  • A 90-es évek elmaradhatatlan kelléke az ajakkontúr ceruza. Ekkor az sem volt ciki, ha a ceruza és a rúzs színe elütött egymástól. A grunge generáció kedvencei a sötétebb, barnás árnyalatok voltak, mint az Urban Decay rúzsa.
Forrás: Urban Decay, MAC
  • A 2000-es évek a pop hercegnők kora volt. A 90-es évek végén megjelenő Spice Girlsszel a rúzsok egyre világosodtak, habár ők még szerették a barnás árnyalatokat is. Britney és Christina viszont már egy abszolút másik generációt képviseltek: a csillámos, rózsaszín ajkakét. Ez bizony a rózsás szájfények kora volt. Nézd csak meg ezt a Laura Mercier terméket? Maga a nosztalgia.
Forrás: Laura Mercier
  • A 2010-es évek egyértelműen a matt rúzsok évtizede. Ami a színeket illeti, jól megférnek egymás mellett az extrém árnyalatok, mint például a zöld, vagy az arany, de a klasszikus piros és a mélyebb, bogyós színek is. Kétségtelen, hogy a Kardashianok ízlésformáló ereje az egész évtizedre hatással volt, nem beszélve Kylie Jenner sminktermékeiről, amelyek ma már szinte piacvezető pozícióban vannak. Ennek tudatában az évtized árnyalata pedig a nude.
Forrás: Kylie Cosmetics

A 13 leghíresebb rúzs - Slágertermékek, amelyekért rajonganak a nők

A tökéletes piros rúzsra rátalálni olyan, mint megtalálni az igazit. Egy felemelő pillanat, ami tele van jó érzéssel, várakozásokkal. Hiszen a tökéletes piros rúzs szinte minden ruhánkhoz passzol, mindent feldob, a legegyszerűbb outfitnek is színt ad, szinte kivirágzik tőle az ember. A klasszikus piros kevés nő sminktáskájából hiányzik, ha viszont neked még nincs, megmutatjuk, melyek a legközkedveltebb árnyalatok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.