Édes Élet Toszkánában Marton Adriennel: Ciao, Viareggio e Livorno!

privát séf gasztronómia Toszkána Édes élet Toszkánában Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Édes Élet Toszkánában című új műsoromban megmutatom az igazi toszkán életérzést, amit valószínűleg soha nem fogok elfelejteni. Az a szabadság és az a mentalitás, ami ott fogadott, örökre a részemmé vált. Éppen ezért arra gondoltam, hogy életemben először írok egy kis útinaplót, melyet veletek is meg szeretnék osztani.

Az úti célom első állomása és állandó lakhelye, az olasz riviéra partján Viareggio volt. Innen indultam el minden reggel, és ide érkeztem vissza a nap végén. Vendéglátóim, Viki és Mikael állíthatom, hogy a legolaszabb magyarok, akikkel valaha találkoztam.

„Vendéglátóim, Viki és Mikael állíthatom, hogy a legolaszabb magyarok, akikkel valaha találkoztam” - meséli Marton Adri Forrás: Marton Adrienn

Az első napom ismerkedéssel telt. Vikiék végigvezettek a liberty stílusban épült villában, ahol mindig volt valami szépség, ami napról napra magával ragadott. A nappaliban, minden egyes bútordarabnak külön története volt, és valószínűleg a 100 éves parketta is sokat mesélhetne. Toszkána hallatán általában nem a strandok és a tengerpart jut az eszünkbe, hanem inkább a bortúrák és a gasztronómiai kalandok. Meg kell jegyeznem, Viareggio városnézés és strandolás szempontjából is kiemelkedő. A szállásomtól csak 50 lépés volt a tengerpart, ami a szobám erkélyéből, igazán festői látványt nyújtott. Miután olaszosan megreggeliztem, kétkerékre szálltunk, és körbetekertük a környéket, hogy megnézzük a gyönyörű viareggina stílusban épült kis házacskákat, éttermeket, tengerparti strandokat.

„Miután olaszosan megreggeliztem, kétkerékre szálltunk, és körbetekertük a környéket” Forrás: Videa

Második nap: „Reggel van, és én már Livornoban, Olaszország második legnagyobb piacán a Mercato Centralén éhgyomorra kóstolgatom a finom polipsalátát. De, mit lehet tenni?! Olyan kedvesek, vendégszeretőek itt az árusok, hogy nem hagyhatom ki.”

A naplóm sorait olvasgatva, még most is érzem a piac jellegzetes illatát, a számban pedig a friss zöldségek és tenger gyümölcseinek ízét. Ahogy körbenéztem, láttam, hogy mindenki kóstol és kóstolgat, ugyanis itt ez egyáltalán nem tilos.

Második nap Marton Adri Livornoban, Olaszország második legnagyobb piacán a Mercato Centralén járt Forrás: Marton Adrienn

Gondoltam én is elvegyülök, és igazi olasz módjára belekóstolok mindenbe, ami megtetszik. Vikiék ragaszkodtak hozzá, hogy próbáljam ki a ponce livornese-t, (espresso, citrom, cukor és rumszerű ital), amivel az olasz halászok indították a napot. Hát, kellett hozzá bátorság, de nemcsak ehhez, hanem a bakala (egy éve kifogott, szárított hal) megkóstolásához is. Livorno egyébként Olaszország egyik legnemzetközibb városa, ahol érezhető az angol, spanyol és portugál befolyás, de ennek ellenére azért nagyon is olasz.

Marton Adri: „Mikaellel a piacon vásárolt tengeri finomságokból, zsályalevélbe tekert szardellát, polipsalátát, valamint borsos és paradicsomos kagylót készítettünk” Forrás: Marton Adrienn

Az első két napom nagyon tartalmas volt. Kagylót tisztítottam, polipsalátát ettem, bicikliztem a viaregginák között, végigkóstoltam a livornoi piacot, és ami a legfontosabb, főztem... főztem... főztem. De itt még nem értek véget a toszkán kalandjaim, nemsokára jelentkezem egy újabb beszámolóval. Ciao!

Egyéjszakás zabkása – 5-féle változatbanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170821-egyejszakas-zabkasa-5-fele-valtozatban-marton-adrienn-receptje.htmlA chia a babhoz, a kukoricához és az amaránthoz hasonlóan a maják és az aztékok mindennapi eledele volt. Neve a maják nyelvén erőt jelent, ami nem véletlen: a chiamag igazi energiabomba. Koncentrált szuperélelmiszer, amely nagy mennyiségben tartalmaz szénhidrátokat, fehérjéket, rostokat és omega-3 zsírsavakat. Ezeken kívül a chiamag rendkívül gazdag antioxidáns összetevőkben. Ez az egyik alapja annak az öt zabkásareceptnek, amit ezúttal elhoztam nektek. Privát séf--Kerti ebéd, távol a város zajátólhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170908-marton-adrienn-egyik-kedvenc-ettermerol-meselt.htmlPrivát séfként nagyon sokféle ételt készítettem és kóstoltam már. Nem titok, nagyon szeretem a nemzetközi konyhát, ám magyarként természetesen én sem tudok ellenállni a hazai ízeknek. Meg kell jegyeznem, hogy nem egyszerű a dolga annak, aki nagyon jó magyar éttermet keres Budapesten. Nekem most nem kellett messzire mennem, hiszen a Budai oldalon, a 12. kerületben meg is találtam egy 150 éves múltra visszatekintő éttermet, amit eredeti néven „Szürke Csacsi”-nak kereszteltek, ám most már a francia szó fordításaként „kertecske” néven ismerhetünk. Privát séfOrigoFrittata muffin formábanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170821-frittata-muffin-formaban-marton-adrienn-receptje.htmlIsteni finom frittatát mutatok, amelyet muffin formákban is elkészíthetsz. Így lesz igazán különleges a végeredmény. Privát séfOrigoTúró- és zabkorpaalapú pizza receptjehttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170821-turo-es-zabkorpa-alapu-pizza.htmlHa rajongsz a pizzáért, de ritkán engeded meg magadnak, mert hizlal, ezt a receptet neked ajánljuk! Ez a túró- és zabkorpaalapú finomság nemcsak finom, de egészséges is! Privát séf--Exkluzív beszámoló a frankfurti Tendence-ről http://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170821-gasztornomiai-ujdonsagok-a-frankfurti-tendence-rol-marton-adriennel.htmlAhogy időm engedi, mindig igyekszem részt venni szakmai rendezvényeken, kiállításokon mind hazai, mind pedig nemzetközi viszonylatban. A nyár folyamán meghívást kaptam Frankfurtba, a Tendence kiállításra, amire nemzetközi szinten hatalmas volt az érdeklődés idén is. Privát séfOrigoMarton Adrienn kulináris élménye a budapesti várbanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170725-marton-adrienn-ujabb-gasztrokulturalis-elmenye.htmlA fiam, Maxim és Noel a Nagyinál nyaralnak, én pedig lopok magamnak pár órát a férjemmel, hogy romantikusan, kéz a kézben sétálgassunk a Várban. Privát séf--